سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام جمشیدی حوزه خواهران

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: آبشخور و ریشه اصلی جریان های تکفیری امروز، اندیشه فاسد و باطل وهابیت نوین است که از سوی کشورهای مستکبر حمایت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تقدیر از اقدام شایسته آیت الله العظمی مکارم شیرازی در تاسیس و برگزاری کنگره ها و نشست های متعدد برای مقابله با خطر جریان های تکفیری در جهان اسلام، اظهار داشت: شکی نیست که ریشه جریان های تکفیری به اندیشه مسموم و فاسدی برمی گردد  که وهابیت نوین آن را بنا داشته و در سال های اخیر شاهد به بار نشستن آثار شوم آن در منطقه بوده ایم.

وی افزود: چنین اندیشه و تفکری ریشه اش  به افکار ابن تیمیه و شاگرد او ابن قیم برمی گردد و از این رو، حرکت های فیزیکی که جریان تکفیری دارد مولود این اندیشه شوم و باطل است .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: برگزاری این کنگره ها و نشست های بین المللی که با حضور علما و اندیشمندان اسلامی برگزار می شود، نشان می دهد که این تفکر یک خاستگاه منطقی و ریشه دار و مستدل در میان مذاهب اسلامی ندارد، بلکه منشا آن انحراف فکری و عقیدتی است که باعث ایجاد و تقویت گروه های تکفیری و تروریستی امروز شده است.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است این که نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام علاوه بر این که با علل و ریشه های جریان های تکفیری مقابله می کنند می بایست در خلال مباحث علمی ، مواضع قاطع خود را در قبال دولت هایی که با تکیه بر منابع مسلمین به این افکار غیر اسلامی دامن می زنند و در منطقه آشوب بپا کرده اند، اعلام کنند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha